7-maj-2022_Ref af B-møde

REFERAT AF BESTYRELSESMØDE

OMRÅDETS OG FORENINGENS UDVIKLING

REFERAT

07-MAJ-2022    |     BESTYRELSESMØDE

 

DAGSORDEN

 

  1. Velkomst
  2. Evaluering af Generalforsamling 2022

  3. Gensidig orientering 
  4. Økonomi
  5. Strandrensning
  6. Byggesager
  7. Vandudvalg
  8. GuldvangsPosten / Generalforsamling

  9. Veje & stier
  10. Eventuelt

 


Det første bestyrelsesmøde efter generalforsamling og konstituering, blev afholdt hos Leymus på Houstrupvej 30. Det er stedet, der før hed Brittom og handlede om cykler. Nu drives det som kreativ værksted af Hanne Schwartz og er åben for alle, et aktiv mere for området.


Mødet blev afholdt med ovennævnte dagsorden.


1.  VELKOMST 

Formand Allan Nielsen (AN), bød velkommen til mødet med en særlig velkomst til det nye medlem af bestyrelsen Steen Hansen fra Peter Larsensvej.


2.  EVALUERING AF GENERALFORSAMLING 2022

Der var til generalforsamlingen, pga. de sidste to års usædvanlige omstændigheder, blevet bedt om tilmelding fra deltagere, der ønskede at deltage i den efterfølgende frokost. Mange havde tilmeldt sig, men flere deltog i frokosten. Bestyrelsen har et ønske om stor deltagelse i generalforsamlingen, men for at minimere madspild og ressourcer, vil vi appellere til deltagere fremover at tilmelde sig frokosten. Det er vigtigt at pointere, at alle naturligvis er velkomne.


Vi glædede os over den gode stemning der prægede mødet. Der blev stillet gode uddybende spørgsmål, specielt vedrørende ændringen i vedtægterne. AN har også et par gange efterlyst husejere, der har og er villige til at byde ind med kompetencer, vi kan gøre brug af i vores arbejde.


3.  GENSIDIG ORIENTERING

Referenten måtte lægge øre til et ønske om, at han fremover skal nærlæse GuldvangsPosten inden udsendelse. Det kunne, for ham lyde ansvarspådragende. Yderligere skal vi have kigget på arbejdsbeskrivelser som de foreligger. 


Aage Siig og Conny Toftdahl har vi på lønningslisten, så kan der spares på vingaver.


Dialogmødet er aflyst af kommunen.


Egon og Anders har placeret et bord og bænkesæt på P-pladsen ved skoven, vi har modtaget en klage over placeringen. Bestyrelsen finder at det er den rette plads.


AN havde deltaget i en guidet tur gennem klitterne, arrangeret af Esmark. Turen blev ledet af Merete Vigen Hansen, der beskæftiger sig med oplevelser i lokalområdet. AN talte om muligheden for at arrangere noget lignende for grundejerne. En god mulighed for at lære mere om naturen, der omgiver os.


Under generalforsamlingen blev de trafikale forhold ved svinget ved Lønne Kirke omtalt. Vi har kendskab til, at politiet i øjeblikket undersøger lovligheden af salgsboden, der er placeret på stedet.


Et ønske om gentagelse af operation træfældning, foretaget af Hede Danmark, anbefales af firmaet til gentagelse med 3 til 4 års interval.


Egon har et projekt i gang med udskiftning af børnegyngen.


4.  ØKONOMI

En forudsætning for en god økonomi, og det har vi, er at kontingenterne bliver betalt. Kasserer Per Toftdahl er en glad mand, da han fortæller, at alle restancer er betalt. Der har, måske pga. af mange hushandler, været en del besvær med at finde frem til de rigtige adresser på restanterne.


Kassereren oplyste, at der i øjeblikket kun er seks huse til salg.


Per har også, på anbefaling af revisor, ændret udbetaling af diæter til bestyrelsesmedlemmer. Det betyder, at vi fremover må finde et andet koncept for afholdelse af bestyrelsesmøder.


5.  STRANDRENSNING

Strandrensningen vil blive genoptaget, næsten som vi tidligere har kendt den, det er lørdag den 28. maj kl. 10.00. AN har været i kontakt med formanden for Houstrup grundejerforening for at koordinere, der vil være poser til børn og drikkevarer og pølser til de øvrige. Steen kontakter Mia Stoltze fra sommerhusbyen Houstrup, for at koordinere indsatsen.


6.  BYGGESAGER

Et byggeprojekt med udestue på Peter Larsensvej kan vi fra bestyrelsens side ikke godkende, da der i projektet er for mange ting, der afviger fra vedtægterne.


7. VANDUDVALGET

AN præsenterede en plan for vedligeholdelse, udfærdiget af Fuldendt. Planen vil gøre det lettere for fremtidige bestyrelser, at hente viden om procedurer ved vedligeholdelse af grøfterne. Entreprenør Jes Sørensen går i gang med projektet på Kirkeflod som vedtaget på generalforsamlingen. AN vil orientere øvrige lodsejere på vejen, da det vil give ulemper med trafikken.


8.  GULDVANGSPOSTEN / HJEMMESIDEN

Vi skal sørge for at få annonceret strandrensningen på hjemmesiden. Vi planlægger udsendelse af næste nummer af GuldvangsPosten i juli.


9.  VEJE & STIER

Renoveringen af stamvejen er i gang, vi har planlagt at to af postkasse husene skal have omlagt eller udskiftet fliser ved samme lejlighed. Vi håber at få nogle gode billeder når selve asfalteringen går i gang.


Når vi så har en fin ny vej, skal vi forhindre de fartglade i at udnytte det, Egon havde fremskaffet brochurer på forskellige fartdæmpende chikaner, det mest antagelige (prismæssig) er påskruede bump. Vi vil starte med etablering af en chikane, for at drage erfaringer herfra. Uanset hvad vi vælger, skal vi have det godkendt ved kommunen.


10.  EVENTUELT

Under oprydning og fældning af træer, er der opstået uønskede grenbunker, vi talte om at leje en flis hugger for at få ryddet lidt op.


Steen vil være interesseret i lede efter forsvundne skelsten.


Næste møde hos Egon Ølgod 26. august kl. 14.30.    



     

    GRUNDEJERFORENINGEN GULDVANGEN

     

    CVR NR. 33798423